Tietosuojaseloste

author
Aapo Virta 11.4.2015

MEDIAPOOL FINLAND YLEINEN TIETOSUOJASELOSTE

1. Rekisterinpitäjä

Mediapool Finland (”Mediapool” tai ”me”) käsittelee toiminnassaan henkilötietoja asiakassuhteen hoitamiseen, asiakasviestinnän mahdollistamiseksi, tehtyjen sopimusten toteuttamiseksi sekä suoramarkkinointitarkoituksiin. Lisäksi keräämme analytiikkatietoa verkkosivujemme kävijöistä.

Henkilöasiakkaiden lisäksi Mediapoolilla on yhteisöasiakkaita ja yhteistyökumppaneita, joiden edustajien henkilötietoja voidaan käsitellä osana tätä rekisteriä. Yhteisöasiakkaiden edustajien tietoja käytetään vain yhteisölle kohdistuvan viestinnän ja markkinoinnin toteuttamiseen.

Mediapoollle on tärkeää, että tiedät, miten käsittelemme henkilötietojasi. Alla kerromme lisää henkilötietojesi käsittelystä.

Huomaathan, että tämä Tietosuojaseloste soveltuu ainoastaan Mediapoolin rekisterinpitäjänä suorittamaan henkilötietojen käsittelyyn.

2. Yhteystiedot

Rekisterinpitäjän yhteystiedot:

Mediapool Finland
1061349-2
Porvoonkatu 3, 00510 Helsinki
info(a)mediapool.fi
www.mediapool.fi

Rekisteristä vastaava henkilö:

Mediapoolin tietosuojavastaava
Mediapool Finland
1061349-2
Porvoonkatu 3, 00510 Helsinki
info(a)mediapool.fi

3. Kerätyt tiedot

Asiakkaat ja markkinointikontaktit

Etu- ja sukunimi
Titteli tai ammattinimike
Yhteystiedot
Asiakasryhmä (esim. kutsut, media, teosostajat)
Suoramarkkinointiin liittyvät suostumukset, kiellot tai muut tiedot tai annetut lisätiedot
Yhteisöasiakkaiden edustajien osalta organisaatio ja asema ja yhteisön asiakkuuteen liittyvät muut tiedot

Verkkosivut

IP-osoite
URL-reitti sivustolla
Vierailun ajankohta
Selaintyyppi ja -versio
Laitetyyppi
Verkkosivulta uutiskirjeen tilanneen nimi ja sähköpostiosoite

Sivuilla hyödynnetään lisäksi evästeitä.

Käytämme verkkosivuillamme Google Analytics-työkalua. Lisää tietoa Google Analyticsin tietosuojasta on saatavilla osoitteessa https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=fi

4. Mistä saamme henkilötiedot?

Lähtökohtaisesti saamme tämän Tietosuojaselosteen mukaisesti käsiteltävät tiedot rekisteröidyiltä itseltään.

Verkkosivuilta kerätty data tallentuu palvelimelle vierailun yhteydessä.

5. Tietojen käsittelyn tarkoitukset

Henkilötietoja voidaan lisäksi käyttää seuraaviin muihin lain ja suostumusten mukaisiin käyttötarkoituksiin:

Palvelun tuottamiseen tai sopimussuhteen täyttämiseen

Henkilötietoja voidaan käyttää digitaalisiin palveluihin rekisteröityessä tai erilaisiin suostumuksiin ja sopimuksien hallintaan.

Asiakasviestintään ja asiakassuhteen hoitamiseen

Henkilötietoja käytetään Mediapoolin ja Asiakkaan välisen asiakassuhteen hallintaan ja hoitamiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen sekä viestintään.

Jos otat meihin yhteyttä, käytämme annettuja tietoja kysymyksiin vastaamiseen ja mahdollisten ongelmien ratkaisemiseen sekä viestisi käsittelyyn.

Suoramarkkinointitarkoituksiin

Mikäli olet antanut suostumuksesi suoramarkkinoinnin vastaanottamiseen, voimme lähettää sinulle tiedotteita Mediapoolin toiminnasta ja tapahtumista sekä muita suoramarkkinointimateriaaleja.

Rekisteröidyllä on aina oikeus kieltää meitä käyttämästä henkilötietoja suoramarkkinointiin, markkinatutkimukseen tai profilointiin olemalla meihin yhteydessä yllä osoitettujen yhteystietojen mukaisesti taikka käyttämällä suoramarkkinointiviestien tai uutiskirjeen yhteydessä tarjottavaa tilauksen peruuttamismahdollisuutta.

6. Säilytysaika

Säilytämme henkilötietoja ainoastaan niin kauan, kuin lainsäädäntö vaatii tai kuin ne ovat on tarpeellisia yllä yksilöityjen käyttötarkoituksien toteuttamiseksi.

7. Henkilötietojen siirtäminen Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Saatamme käsitellä henkilötietoja järjestelmissä, jotka siirtävät tietoja Euroopan Unionin ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Jos Euroopan komissio ei ole katsonut kohdemaan tietosuojan tasoa riittäväksi, takaamme sopimuskäytäntöjemme (esimerkiksi Euroopan komission mallilausekkeet henkilötietojen siirtämisestä kolmansiin maihin) tai muiden toimenpiteiden avulla riittävän tietosuojan tason henkilötiedoillesi.

8. Henkilötietojen vastaanottajaryhmät

Voimme luovuttaa tietoja poikkeustapauksessa tahoille, joiden kanssa meillä on voimassaolevat sopimukset, joiden mukaisesti tahot sitoutuvat rajoittamaan henkilötietojen käyttöä sekä noudattamaan vähintään tämän Tietoturvaselosteen mukaisia yksityisyys- ja tietoturvastandardeja.

Muutoin emme luovuta henkilötietojasi Mediapoolin organisaation ulkopuolisille osapuolille, lukuun ottamatta seuraavia tilanteita:

Oikeudellisista syistä

Voimme luovuttaa henkilötietoja Mediapooln organisaation ulkopuolisille osapuolille, jos pääsy henkilötietoihin on kohtuullisesti katsoen tarpeellista (i) soveltuvan lain, sääntelyn tai tuomioistuimen päätöksen noudattamiseksi; (ii) petoksen, rahanpesun, terrorismin rahoittamisen taikka tietoturva- tai teknisten ongelmien havaitsemiseksi, estämiseksi tai muutoin asian käsittelemiseksi; tai (iii) Mediapoolin tai asiakkaidemme omaisuuden suojelemiseksi tai turvallisuuden takaamiseksi taikka yleisen edun edellyttämien tarkoitusten varmistamiseksi lainsäädännön mukaisesti.

Valtuutetuille palveluntarjoajille

Voimme luovuttaa henkilötietoja meille palveluita suorittaville valtuutetuille palveluntarjoajille. Sopimuksemme palveluntarjoajiemme kanssa sisältävät sitoumukset, joiden mukaisesti palveluntarjoajat sitoutuvat rajoittamaan henkilötietojen käyttöä sekä noudattamaan vähintään tämän Tietoturvaselosteen mukaisia yksityisyys- ja tietoturvastandardeja.

Nimenomaisella suostumuksellasi

Voimme luovuttaa henkilötietoja Mediapooln organisaation ulkopuolisille kolmansille osapuolille muista, kuin edellä mainituista syistä, kun meillä on siihen rekisteröidyn nimenomainen suostumus. Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa tällainen suostumus milloin tahansa.

9. Rekisteröidyn oikeudet

Oikeus saada pääsy tietoihin

Rekisteröidyillä on oikeus saada pääsy henkilötietoihinsa, joita Mediapool käsittelee. Voit halutessasi ottaa meihin yhteyttä selvittääksesi, mitä henkilötietoja käsittelemme sekä mihin tarkoitukseen näitä tietoja käytetään.

Oikeus vaatia tiedon korjaamista

Sinulla on oikeus saada virheelliset, epätarkat, vaillinaiset, vanhentuneet tai tarpeettomat henkilötiedot, joita säilytämme, korjatuiksi tai täydennetyiksi toimestamme. Ottamalla meihin yhteyttä voit päivittää esimerkiksi yhteystietosi tai muut henkilötietosi.

Oikeus vaatia tiedon poistamista

Voit pyytää meitä poistamaan henkilötietosi. Suoritamme pyyntösi mukaiset toimenpiteet, mikäli meillä ei ole oikeutettua syytä olla poistamatta tietoa.

Vastustamisoikeus ja oikeus rajoittaa käsittelyä

Sinulla on oikeus vastustaa tietojesi käsittelyä tai profilointia, jos tietojasi käsitellään suoramarkkinointia varten. Sinulla on oikeus vaatia henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista myös muun muassa silloin, kun sinua koskevat tiedot eivät pidä paikkaansa. Lisäksi sinulla on tietyissä erityistilanteissa oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, jos perusteena on henkilökohtainen erityistilanne.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Rekisteröidyllä on oikeus saada henkilötietonsa meiltä jäsennellyssä ja yleisesti käytetyssä muodossa sekä itsenäisesti siirtää tiedot kolmannelle osapuolelle.

Oikeuksien käyttäminen

Jos haluat käyttää jotakin ylläolevista oikeuksista, pyydämme lähettämään Mediapoollle postitse tai sähköpostitse seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja kopio voimassaolevasta henkilöllisyystodistuksesta. Henkilöllisyyden todistamiseksi voimme pyytää lisätietojen toimittamista.

Voimme hylätä pyynnöt, jotka toistuvat kohtuuttoman usein, ovat liiallisia tai jotka ovat selvästi perusteettomia.

11. Tietoturvallisuus

Olemme toteuttaneet hallinnollisia, organisatorisia, teknisiä ja fyysisiä suojatoimenpiteitä keräämiemme ja käsittelemiemme henkilötietojen suojaamiseksi. Turvatoimemme on suunniteltu ylläpitämään asianmukainen taso tietojen luottamuksellisuuden, eheyden ja saatavuuden varmistamiseksi.

Henkilötietoja voivat käsitellä ainoastaan ne henkilöt, joiden työtehtävien puolesta tämä on perusteltua. Henkilötietojen käyttö on suojattu asianmukaisin käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.

12. Valituksen tekeminen

Sinulla on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle, jos koet Mediapoolin henkilötietojen käsittelyn olevan tietosuojalainsäädännön vastaista.

Artikkelit

thumbnail

Miten uusi EU:n tietosuoja-asetus tulee vaikuttamaan yrityksesi toimintaan?

EU:n tietosuoja-asetus eli GDPR (General Data Protection Regulation) astuu voimaan 25.5.2018. Jokaisen yrityksen ja yhteisön tulee laatia henkilötietojen tallentamisesta yksityiskohtainen selvitys oman verkkopalvelunsa oheen. Mistä GDPR tietosuoja-asetuksessa on kysymys ja miten se tulee vaikuttamaan yrityksesi toimintaan?

author
Rami Lappalainen · 10.2.2018
thumbnail

Modernin verkkosivuston suunnittelu – avaimet onnistuneeseen projektinhallintaan

Verkkosivuston suunnittelu on monivaiheinen prosessi. Toimivan verkkosivuston suunnittelu vaatii kokonaisvaltaisen ymmärryksen sisältöjen ja teknologian yhdistämisessä käyttäjäystävälliseksi kokonaisuudeksi.

author
Rami Lappalainen · 19.4.2017
thumbnail

SKS ja Mediapool tekevät digitaalisia oppimateriaaleja lukiolaisille

Mediapool toteuttaa uudenlaisen digitaalisen oppimisen alustan Suomalaisen Kirjallisuuden Seuralle.

author
Aapo Virta · 7.11.2016
thumbnail

Tuloksellinen digitaalinen markkinointi

Tuloksellinen digitaalinen markkinointi ei ole päivänselvä asia vielä tänäkään päivänä. Tuloksellisuus ei ole klikkien metsästämistä vaan luovan suunnittelun, teknologian ja mittaroinnin kokonaisvaltaista hallintaa.

author
Rami Lappalainen · 13.10.2016
thumbnail

Uudenlaiset mobiilivideot Apple iOS 10 -päivityksessä

Applen uusi iOS-käyttöjärjestelmäpäivitys mahdollistaa täysin uudenlaisia mahdollisuuksia mobiilivideoiden hyödyntämiseen°

author
Aapo Virta · 5.10.2016
thumbnail

Markkinoinnin automaatio uusasiakashankinnan apuvälineenä

Markkinoinnin automaatio ja sen englanninkielinen nimitys Inbound Marketing kajahtelee monen pk-yrittäjän takaraivossa. Suurin kysymys lienee kaikilla, mitä se on ja mitä sillä tehdään?

author
Rami Lappalainen · 21.5.2016
thumbnail

Linkkaus, embeddaus, repostaus – Tekijänoikeudet ja käytännöt verkossa

Tekijänoikeudet askarruttavat monia sosiaalisen median käyttäjiä ja erityisesti yritysten some-kanavien ylläpitäjiä. Sählääminen tekijänoikeuksien kanssa voi tarkoittaa mittavia sanktioita julkaisijalle. Ota siis oppia miten toimit oikein verkossa.

author
Rami Lappalainen · 13.2.2016
thumbnail

Yrityksen tietoturva — viisi tietoturvavinkkiä yrittäjälle

Yrityksen tietoturvan merkitys arkielämässä on kasvanut huimasti viime vuosien aikana. Säilytämme yhä enemmän arkaluontoista dataa elektronisessa muodossa, käymme luottamuksellisia keskusteluja internetin välityksellä, ja asuntojemme lämmitysjärjestelmät tai jopa automme saattavat olla kytkettyinä internetiin. Tietomurroista saamme kuulla jatkuvasti uutisissa, minkä vuoksi moni yrittäjäkin on pohtinut, miten parantaa omaa ja oman yrityksen tietoturvaa.

author
EE Turunen · 30.10.2015
thumbnail

Verkkomainonta on kuollut, sisällöntuotanto elää!

Verkkomainonta on kriisissä. Adblockerit ja selainten päivitykset vaikeuttavat perinteistä bannerimainontaa. Samalla sisällöntuotanto vahvistaa asemaansa markkinointityökaluna myös somessa. Miltä sisällöntuotannon tulevaisuus näyttää?

author
Maria Niemi · 6.10.2015
thumbnail

Liikettä sivuille – animaatiot ja videot nettisivuilla

Nettisivuille toivotaan nykyisin tavallisen videosisällön lisäksi kasvavissa määrin muutakin liikkuvaa kuvaa ja animointeja. Niiden lisäämiseen on tarjolla useita konsteja. Yksikään tapa lisätä liikkuvaa kuvaa sivuille ei kuitenkaan ole täysin pomminvarma, ja eri käyttökohteisiin tarvitaan eri tekniikoita. Teimme oppaan siitä, mikä muoto toimii parhaiten eri tilanteissa.

author
Aapo Virta · 11.8.2015
thumbnail

Somenatiivi vai somevanhus – Kuinka sosiaalisen median kanavat kesytetään

Sosiaalinen media voi olla oikein käytettynä niin pienen kuin suuremmankin yrityksen vahva markkinointikanava ja brändinrakennustyökalu, mutta huolimaton käyttö voi aiheuttaa monenlaista päänvaivaa. Somenatiiviksi synnytään, mutta onneksi sosiaalisessa mediassa vanhakin koira voi oppia uusia temppuja.

author
Maria Niemi · 5.8.2015
thumbnail

Potkua verkkosivujen sisällöntuotantoon

Verkkosivujen sisällöntuotanto on parhaimmillaan yksinkertaista ja helppoa. Tärkeintä on ymmärtää perusperiaatteet, jolloin työ etenee joutuisasti ja saat kaikki tehot irti sisällöistä.

author
Rami Lappalainen · 27.5.2015
thumbnail

Tietosuojaseloste

author
Aapo Virta · 11.4.2015
thumbnail

Lisäarvollinen sisältö, mitä se oikein on?

Lisäarvollinen sisältö on päivän "buzzword" ja sen kuulee sanottavan kaikkien sisältömarkkinoinnin konsulttien suusta hissipuheen ensimmäisen minuutin aikana. Mitä tuo lisäarvo oikein on? Mietitäänpä yhdessä asiaa!

author
Rami Lappalainen · 29.3.2015
thumbnail

Facebookin orgaaninen näkyvyys tappiin?

Facebook on viimeisen kahden vuoden aikana useaan otteeseen muuttanut algoritmejaan. Muutokset ovat vähentäneet erityisesti orgaanista näkyvyyttä niiden yritysten sivuilla, joissa sisältö ei ole merkityksellistä tai kiinnostavaa.

author
Rami Lappalainen · 10.3.2015
thumbnail

Kuvankäsittelyn historia – mistä kaikki alkoi?

Kuvankäsittelyllä on pitkä historia mustavalkokuvien retusoinnista tämän päivän Photoshop -työskentelyyn. Hyvin käsitelty kuva ei tarkoita “päiden siirtelyä” vaan tunnelman virittämistä oikeilla sävyillä.

author
Marko Simonen · 20.2.2015
thumbnail

Kuvatuotannon suunnittelu

Kuvatarve tulee yleensä yllättäen, kuin kulman takaa ja silloin pitää jo olla valmiina toimintaan. Mistä tilata? Millaisia kuvia? Mitä maksaa? Miten pitää toimia? Valotamme seuraavassa, mitä seikkoja kannattaa ottaa huomioon kuvallista viestintää suunniteltaessa.

author
Rami Lappalainen · 3.2.2015
thumbnail

Evästeet ja direktiivit

Uuden EU-direktiivin voimaantulon jälkeen netti on täyttynyt bannereista, joissa pyydetään hyväksymään evästeiden käyttö sivustolla. Otimme selvää, tarvitaanko bannereita kotimaisilla saiteilla.

author
Rami Lappalainen · 28.1.2015
thumbnail

Hakukoneoptimointi, helppo homma

Hakukoneoptimoinnin tärkeyttä ei voi väheksyä. Listaamme tärkeimmät ja tulevaisuuden kannalta varmimmat konstit siihen, että sisältösi pysyvät hakutulosten kärjessä nyt ja jatkossa.

author
Aapo Virta · 27.1.2015
thumbnail

Sisältömarkkinointia ihmisille, ei hakukoneille

Miksi sisältömarkkinointi on juuri nyt kiinnostavaa ja miksi siitä kannattaa olla kiinnostunut? Sisältömarkkinointi ei ole yhden illan juttu, vaan kuin onnellinen ja toimiva parisuhde.

author
Tommi Jäkkö · 20.1.2015
thumbnail

Inbound-markkinoinnin sudenkuopat

Inbound-markkinointi on trendikästä, tehokasta ja loogista markkinointia. Ja kappas vaan, niinhän senkin voi sotkea. Neuvomme pahimpien karikoiden ohi.

author
Aapo Virta · 16.1.2015
thumbnail

Viraalivideo vai jatkuva sisältöstrategia?

Viime vuosien aikana moni yritys on tuottanut videomateriaalia markkinointinsa tueksi. Kuitenkin aniharva nettiin ladattu video ylittää 150 katsontakerran määrän ja panostukset saattavat valua hukkaan.

author
Rami Lappalainen · 14.1.2015
thumbnail

Web-rekry

author
Aapo Virta · 27.1.2010
mautic is open source marketing automation